حراج

ویژگی‌های یک صندلی خوب

انتخاب صندلی مناسب از راه هایی است که با سلامتی رابطه مستقیم دارد پس با انتخاب صندلی مناسب می توانیم به سلامتی خود کمک کنیم. ویژگی‌های یک صندلی خوب

ما معمولا برای کاری که می‌خواهیم انجام بدهیم چه در خانه باشد و یا در محیط کار، می‌بایست از وسیله‌ای به نام صندلی و میز استفاده کنیم.

صندلی انواع مختلفی دارد که بسته به نوع کاری که داریم می‌بایست بهترین را برای خودمان انتخاب کنیم.

اگر می‌خواهیم صندلی را برای دفتر کارمان انتخاب کنیم می‌بایست کفی صندلی یعنی جایی که روی آن می‌نشینیم، به اندازه نشیمن‌گاه تا پشت زانو باشد. ارتفاع پایه صندلی نیز باید طوری باشد که اگر پایتان را روی زمین می‌گذارید تحت فشار قرار نگیرد، بلکه برای امتحان اگر کف دستتان را زیر زانو قرار دهید از آن عبور کند.

پشتی صندلی دفتر کار نباید نرم باشد و یا شیب منفی نداشته باشد؛ و می‌بایست تا سر شانه‌ها را پوشش دهد تا عضلات کمری تحت فشار قرار نگیرد. پشتی صندلی می‌بایست پشت کمر و قوس‌های بدن را پوشش دهد تا این بخش‌های بدن شما در معرض آسیب قرار نگیرند.

صندلی می‌بایست قابلیت کنترل (ارتفاع، شیب و...) داشته باشد. در ضمن زمانی که روی صندلی می‌نشینید می‌بایست ساعد روی دسته صندلی قرار بگیرد (و بدون این‌که بدن‌تان را تغییر حالت بدهید در حالت عادی می‌بایست این کار به‌راحتی انجام شود).

پیشنهاد می‌کنم زمانی که روی صندلی می‌نشینید و می‌خواهید چیزی بنویسید، به میز بچسبید. این کار باعث می‌شود که فشار بر روی مهره‌های کمری و عضلات کمری کمتر شود و مدت زمان بیشتری بدون درد پویا باشید

لیست اخبار



Scroll